sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Mieleni minun tekevi ...


hirvipaistia! Minulle iski toissa sunnuntaina jostain syystä huivintekotarve ja piti sitten hätävarana kaivella komeronkätköjä. Ihan omiksi tarpeiksi minulle on lankaa kertynytkin, joten riittää ainakin perikunnalla joskus ihmeteltävää. Kaivelun tuloksena löysin tämän lämpimän sävyisen langan ja ei kun huivin tekoon. Syntyi vintturahuivi ja sujuvasti tämä tulikin tehtyä, kun olin ensimmäisen kanssa vähän harjoitellut.



Malli LazyKaty, Pitsihuivi Moda 4/2011
Lanka Drops Delight
Menekki 65g
Puikot 5,0mm KnitPro pyöröpuikot



Tämä huivi onnistui ihan kerralla ja purkuhommiin ei tarvinnut tällä kertaa ryhtyä. Sen verran mukavaa puuhaa huivin teko oli, että vielä ainakin yhden samanmoisen huivin ajattelin tehdä. Aikataulu onkin sitten ihan toinen juttu. Niin, ja miten tämä sitten liittyy hirvipaistiin? Laitoin huivin postiin ja saajaksi kummitätini. Yleensä paluupostissa on tullut hirvipaisti, toivottavasti tälläkin kertaa ;-)

Nyt jostain kumman syystä minulla on menossa raitavillitys, mutta siitä seuraavalla kerralla lisää. Mukavaa sunnuntaita!


10 kommenttia:

  1. Upean syksyinen huivi. Kyllä tuolla paistin ansaitsee.

    VastaaPoista
  2. Ihanan värinen ja muutenkin ihana. Kyllä tuolla varmasti hirvipaistia irtoaa :)
    Minulla iski yhtenä päivänä himo saada ruispuuroa, jota en ole syönyt kuin lapsena viimeksi. Ei auttanut kuin lähteä kaupasta hakemaan ruisjauhoja ja kyllä se olikin hyvää puuroa :)

    VastaaPoista
  3. Ihana huivi! Kyllä se osaakin olla ihana. :) Aina vaan enemmän haluttaa tehdä tuollainen (vaikka en sillä hirvipaistia saisikaaan). Ensimmäinen yritys tehdä ko. ohjella huivi, ei tuottanut tulosta, mutta pitänee yrittää uudestaan.

    VastaaPoista
  4. koko kommentti hävisi tuon tyhmän bloggerprofiilin takia... urgs

    todella kaunis huivi, syksyiset sävyt

    VastaaPoista
  5. On aivan huikean ihana huivi! Voi kun jaksais itsekin tehdä tuommoisen...

    VastaaPoista
  6. Kaunis huivi. Ja ihan samaa olen miettinyt oman lankavarastoni kohdalla, siinäpähän sitten niitä ihmettelevät ja hulluuttani jaarittelevat. Tosin voipihan se olla niin, että sitä ehtii tuon massiivisen lankavaraston tekemään tyhjäksi, kunhan ei enää kykene lankaostoksille ja puikot vaan pysyy hyppysissä :)

    VastaaPoista
  7. Siitä tuli hieno!!
    Itselläni on tuo samainen malli myös loppusuoralla.
    Uskonpuute on iskenyt jo monasti. Purkanutkin olen saanut ja monasti.
    Taitaa olla silmukkaluvussanikin virhe kun sen pitsiosan loppuvirkkaus ei millään kohdistu oikein. Onneksi on lupa soveltaa =D

    VastaaPoista