lauantai 2. heinäkuuta 2011

Huivitehtaalta hyvää päivää!

Tekaisin sitten taas vaihteeksi huivin ;-) Lanka on ihanan tuntuista Zitron Filigrania, jonka väritys ei aluksi puhutellut ollenkaan. Langan olen tilannut nettikaupasta ja kuten usein käy, niin kävi myös nyt, paketista tuli jotain muuta kuin kuvanmukainen vyyhti. Kuvassa lanka kun näytti lähes yksiväriseltä roosalta, mutta todellisuus olikin sitten ihan jotain muuta. Tämä on muuten yksi syy, miksi en yleensä tilaa lankaa näkemättä sitä. Toinen syy on, että lankaa pitää päästä hipelöimään, jos ne vaikka kertoisivat minulle, minkälaisena ne isona haluavat puikoiltani pudota :-) 

No, puoli vuotta kului ja olen pähkäillyt mitä tehdä mokomasta langasta. Onneksi tulivat nämä kyhäilyt ja päätin ottaa langan viimein käsittelyyn. Ja kas, siitähän tuli Revontuli. Vielä tekovaiheessa epäilin langan toimivuutta tähän malliin, mutta eihän siitä niin paha tullutkaan, kuin aluksi ounastelin.




Malli: Revontuli
Lanka: Zitron Filigran
Menekki: 98g
Puikot: 4,0 mm Knit Pro pyöröt



Tätä olen sitten tehnyt kuin sitä kuuluisaa Iisakin kirkkoa eli ohjeen mukainen normikoko ei riittänyt, vaan tikuttelin langan loppuun (siis kaikki 600m) ja lopulta tuli kaksi mallikertaa/reikärivikerrosta isompi huivi. Tässä oli siis tekemistä jopa minulle, puikkojen suurkuluttajalle. Mutta lopputulos on vaivan arvoinen. 

11 kommenttia:

  1. Sinähän melkoinen taikuri olet! Huiveja tulee kun luikuhihnalta konsanaan!
    Ihastelen ja hämmästelen:)

    VastaaPoista
  2. Voi että on ihanan värinen! Oikeasti voisit kohta jo huivimyymälän perustaa, niin kauniita huivisi ovat ja syntyvät näemmä ihan hujauksessa.

    VastaaPoista
  3. Ai vitsit!Pikkusen hieno huivi.Kelpuuttaisin vaik heti ittelle tuon.. :D

    VastaaPoista
  4. Vau! Siitähän tuli sitten iso! Todella kaunis! :)

    VastaaPoista
  5. Ihana huivi, jälleen! Värit on kyllä niin tähän malliin sopivat ja tietenkin muutenkin kauniit.

    VastaaPoista
  6. Todella upea, kaunis huivi. ja värikin on hieno. Minä onneton en ole vielä yhtäkään Revontuli-huivia saanut aikaiseksi!

    VastaaPoista
  7. Aivan mahdottoman upea:) Lähetäpä tännekin päin sellaisia nopeussäteitä, kainosti pyydän:)

    VastaaPoista
  8. Kiva siitä tuli!
    Olen muuten ihan samaa mieltä tuosta nettitilaamisesta. Mä tilasin kerran nettikuvan perusteella kauniin lilaa ja pinkkiä malabrigoa puotiin ja sain kahta sorttia rumaa ruskeaa!

    VastaaPoista